Goed geregeld bij Uitvaartcentrum Ubachs in Geleen

 

 

‘𝐕𝐞𝐫𝐭𝐫𝐨𝐮𝐰𝐝 – 𝐌𝐞𝐞𝐥𝐞𝐯𝐞𝐧𝐝 – 𝐑𝐮𝐬𝐭 – 𝐊𝐥𝐚𝐚𝐫𝐬𝐭𝐚𝐚𝐧 – 𝐃𝐚𝐧𝐤𝐛𝐚𝐚𝐫’.
Dit zijn de vijf woorden waarmee Lynn Beijer, inmiddels alweer iets meer dan één jaar bij ons werkzaam, ons bedrijf zou omschrijven. In juli 2022 is Lynn Beijer gestart bij Uitvaartcentrum Ubachs. We zijn erg blij dat Lynn nog altijd onderdeel is van ons team! We stellen Lynn daarom graag persoonlijk aan jullie voor
“𝘔𝘪𝘫𝘯 𝘯𝘢𝘢𝘮 𝘪𝘴 𝘓𝘺𝘯𝘯 𝘉𝘦𝘪𝘫𝘦𝘳, 𝘪𝘬 𝘣𝘦𝘯 31 𝘫𝘢𝘢𝘳 𝘦𝘯 𝘴𝘢𝘮𝘦𝘯 𝘮𝘦𝘵 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘱𝘢𝘳𝘵𝘯𝘦𝘳 𝘦𝘯 𝘥𝘰𝘤𝘩𝘵𝘦𝘳 𝘸𝘰𝘰𝘯𝘢𝘤𝘩𝘵𝘪𝘨 𝘪𝘯 𝘎𝘦𝘭𝘦𝘦𝘯. 𝘐𝘬 𝘸𝘦𝘳𝘬 𝘯𝘶 𝘪𝘦𝘵𝘴 𝘮𝘦𝘦𝘳 𝘥𝘢𝘯 𝘦́𝘦́𝘯 𝘫𝘢𝘢𝘳 𝘢𝘭𝘴 𝘈𝘭𝘭𝘳𝘰𝘶𝘯𝘥 𝘔𝘦𝘥𝘦𝘸𝘦𝘳𝘬𝘴𝘵𝘦𝘳 𝘣𝘪𝘫 𝘜𝘪𝘵𝘷𝘢𝘢𝘳𝘵𝘤𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘮 𝘜𝘣𝘢𝘤𝘩𝘴. 𝘋𝘪𝘵 𝘩𝘰𝘶𝘥𝘵 𝘪𝘯 𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘬 𝘰𝘱 𝘢𝘭𝘭𝘦 𝘧𝘢𝘤𝘦𝘵𝘵𝘦𝘯 𝘪𝘯𝘻𝘦𝘵𝘣𝘢𝘢𝘳 𝘣𝘦𝘯.
𝘝𝘰𝘰𝘳𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘬 𝘣𝘪𝘫 𝘜𝘪𝘵𝘷𝘢𝘢𝘳𝘵𝘤𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘮 𝘜𝘣𝘢𝘤𝘩𝘴 𝘢𝘢𝘯 𝘥𝘦 𝘴𝘭𝘢𝘨 𝘨𝘪𝘯𝘨, 𝘣𝘦𝘯 𝘪𝘬 𝘦𝘭𝘧 𝘫𝘢𝘢𝘳 𝘭𝘢𝘯𝘨 𝘷𝘦𝘳𝘱𝘭𝘦𝘦𝘨𝘬𝘶𝘯𝘥𝘪𝘨𝘦 𝘪𝘯 𝘩𝘦𝘵 𝘻𝘪𝘦𝘬𝘦𝘯𝘩𝘶𝘪𝘴 𝘨𝘦𝘸𝘦𝘦𝘴𝘵. 𝘕𝘢𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘬 𝘪𝘯 𝘩𝘦𝘵 𝘻𝘪𝘦𝘬𝘦𝘯𝘩𝘶𝘪𝘴 𝘸𝘢𝘴 𝘨𝘦𝘴𝘵𝘰𝘱𝘵, 𝘩𝘦𝘣 𝘪𝘬 𝘷𝘳𝘪𝘫𝘸𝘦𝘭 𝘥𝘪𝘳𝘦𝘤𝘵 𝘦𝘦𝘯 𝘥𝘢𝘨 𝘮𝘦𝘦𝘨𝘦𝘭𝘰𝘱𝘦𝘯 𝘣𝘪𝘫 𝘜𝘪𝘵𝘷𝘢𝘢𝘳𝘵𝘤𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘮 𝘜𝘣𝘢𝘤𝘩𝘴 𝘦𝘯 𝘷𝘢𝘯𝘢𝘧 𝘩𝘦𝘵 𝘦𝘦𝘳𝘴𝘵𝘦 𝘮𝘰𝘮𝘦𝘯𝘵 𝘸𝘢𝘴 𝘥𝘦 𝘬𝘭𝘪𝘬 𝘦𝘳 𝘦𝘯 𝘣𝘦𝘯 𝘪𝘬 𝘰𝘰𝘬 𝘨𝘦𝘣𝘭𝘦𝘷𝘦𝘯.
𝘞𝘢𝘵 𝘩𝘦𝘵 𝘸𝘦𝘳𝘬𝘦𝘯 𝘣𝘪𝘫 𝘜𝘪𝘵𝘷𝘢𝘢𝘳𝘵𝘤𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶𝘮 𝘜𝘣𝘢𝘤𝘩𝘴 𝘪𝘯 𝘮𝘪𝘫𝘯 𝘰𝘨𝘦𝘯 𝘻𝘰 𝘴𝘱𝘦𝘤𝘪𝘢𝘢𝘭 𝘮𝘢𝘢𝘬𝘵, 𝘪𝘴 𝘥𝘢𝘵 𝘫𝘦 𝘰𝘱 𝘦𝘦𝘯 𝘢𝘯𝘥𝘦𝘳𝘦 𝘮𝘢𝘯𝘪𝘦𝘳 𝘪𝘦𝘵𝘴 𝘬𝘢𝘯 𝘣𝘦𝘵𝘦𝘬𝘦𝘯𝘦𝘯 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘷𝘰𝘰𝘳𝘯𝘢𝘮𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬 𝘥𝘦 𝘧𝘢𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦. 𝘋𝘦 𝘥𝘢𝘯𝘬𝘣𝘢𝘢𝘳𝘩𝘦𝘪𝘥 𝘦𝘯 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘥𝘦𝘳𝘪𝘯𝘨 𝘥𝘪𝘦 𝘫𝘦 𝘬𝘳𝘪𝘫𝘨𝘵 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘢𝘭𝘭𝘦𝘴 𝘸𝘢𝘵 𝘸𝘦 𝘬𝘶𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘣𝘦𝘵𝘦𝘬𝘦𝘯𝘦𝘯 𝘪𝘯 𝘥𝘦 𝘮𝘰𝘦𝘪𝘭𝘪𝘫𝘬𝘦 𝘵𝘪𝘫𝘥 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘥𝘦 𝘧𝘢𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦𝘭𝘦𝘥𝘦𝘯 𝘪𝘴 𝘦𝘳𝘨 𝘴𝘱𝘦𝘤𝘪𝘢𝘢𝘭. 𝘏𝘪𝘦𝘳𝘣𝘪𝘫 𝘱𝘳𝘰𝘣𝘦𝘳𝘦𝘯 𝘸𝘦 𝘢𝘭𝘭𝘦𝘴 𝘻𝘰 𝘱𝘦𝘳𝘴𝘰𝘰𝘯𝘭𝘪𝘫𝘬 𝘮𝘰𝘨𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬 𝘵𝘦 𝘤𝘰𝘮𝘮𝘶𝘯𝘪𝘤𝘦𝘳𝘦𝘯 𝘦𝘯/𝘰𝘧 𝘵𝘦 𝘳𝘦𝘨𝘦𝘭𝘦𝘯. 𝘛𝘦𝘷𝘦𝘯𝘴 𝘬𝘢𝘯 𝘦𝘯 𝘮𝘢𝘨 𝘥𝘦 𝘧𝘢𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦 𝘥𝘦 𝘩𝘦𝘭𝘦 𝘥𝘢𝘨 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘢𝘤𝘵 𝘮𝘦𝘵 𝘰𝘯𝘴 𝘰𝘱𝘯𝘦𝘮𝘦𝘯 𝘢𝘭𝘴 𝘻𝘦 𝘷𝘳𝘢𝘨𝘦𝘯 𝘩𝘦𝘣𝘣𝘦𝘯 𝘰𝘧 𝘦𝘹𝘵𝘳𝘢 𝘰𝘯𝘥𝘦𝘳𝘴𝘵𝘦𝘶𝘯𝘪𝘯𝘨 𝘯𝘰𝘥𝘪𝘨 𝘩𝘦𝘣𝘣𝘦𝘯.
𝘐𝘬 𝘩𝘰𝘰𝘱 𝘥𝘢𝘵 𝘸𝘦 𝘥𝘦 𝘢𝘶𝘵𝘩𝘦𝘯𝘵𝘪𝘦𝘬𝘦 𝘴𝘵𝘪𝘫𝘭 𝘷𝘢𝘯 𝘰𝘯𝘻𝘦 𝘥𝘪𝘦𝘯𝘴𝘵𝘷𝘦𝘳𝘭𝘦𝘯𝘨𝘪𝘯𝘨 𝘬𝘶𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘣𝘭𝘪𝘫𝘷𝘦𝘯 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘣𝘰𝘳𝘨𝘦𝘯. 𝘝𝘢𝘢𝘬 𝘪𝘴 𝘥𝘪𝘵 𝘰𝘰𝘬 𝘩𝘦𝘵𝘨𝘦𝘦𝘯 𝘸𝘢𝘵 𝘧𝘢𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦𝘴 𝘯𝘢𝘢𝘳 𝘩𝘪𝘦𝘳 𝘭𝘢𝘢𝘵 𝘬𝘰𝘮𝘦𝘯. 𝘋𝘪𝘵 𝘨𝘦𝘦𝘧𝘵 𝘦𝘦𝘯 𝘷𝘦𝘳𝘵𝘳𝘰𝘶𝘸𝘥 𝘨𝘦𝘷𝘰𝘦𝘭. 𝘌𝘳 𝘬𝘰𝘮𝘦𝘯 𝘷𝘢𝘬𝘦𝘳 𝘧𝘢𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦𝘴 𝘩𝘪𝘦𝘳 𝘥𝘪𝘦 𝘯𝘰𝘨 𝘮𝘦𝘵 𝘰𝘱𝘢 𝘨𝘦𝘴𝘱𝘳𝘰𝘬𝘦𝘯 𝘩𝘦𝘣𝘣𝘦𝘯, 𝘥𝘢𝘢𝘳𝘯𝘢 𝘮𝘦𝘵 𝘑𝘰𝘩𝘯 𝘦𝘯 𝘯𝘶 𝘦𝘦𝘯 𝘨𝘦𝘴𝘱𝘳𝘦𝘬 𝘷𝘰𝘦𝘳𝘦𝘯 𝘮𝘦𝘵 𝘑𝘶𝘯𝘪𝘰𝘳. 𝘋𝘪𝘵 𝘨𝘦𝘦𝘧𝘵 𝘷𝘦𝘳𝘵𝘳𝘰𝘶𝘸𝘦𝘯. 𝘐𝘬 𝘴𝘵𝘢 𝘢𝘭𝘵𝘪𝘫𝘥 𝘰𝘱𝘦𝘯 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘯𝘪𝘦𝘶𝘸𝘦 𝘪𝘥𝘦𝘦𝘦̈𝘯 𝘰𝘮 𝘯𝘰𝘨 𝘮𝘦𝘦𝘳 𝘵𝘦 𝘨𝘳𝘰𝘦𝘪𝘦𝘯 𝘦𝘯 𝘥𝘦 𝘧𝘢𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦𝘴 𝘯𝘰𝘨 𝘮𝘦𝘦𝘳 𝘵𝘦 𝘣𝘪𝘦𝘥𝘦𝘯. 𝘋𝘪𝘵 𝘬𝘢𝘯 𝘻𝘪𝘫𝘯 𝘥𝘢𝘵 𝘸𝘦 𝘮𝘰𝘨𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬 𝘪𝘯 𝘩𝘦𝘵 𝘷𝘰𝘰𝘳𝘵𝘳𝘢𝘫𝘦𝘤𝘵 𝘯𝘰𝘨 𝘯𝘪𝘦𝘶𝘸𝘦 𝘪𝘥𝘦𝘦𝘦̈𝘯 𝘬𝘶𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘵𝘰𝘦𝘱𝘢𝘴𝘴𝘦𝘯, 𝘮𝘢𝘢𝘳 𝘰𝘰𝘬 𝘪𝘯 𝘩𝘦𝘵 𝘯𝘢-𝘵𝘳𝘢𝘫𝘦𝘤𝘵.

Junior Ubachs aan het woord

"Loslaten is een andere manier van vasthouden"

De oriëntatiefase van een uitvaart

Stilstaan bij de dood. Heb jij er al eens over nagedacht? Het is een onderwerp wat veel mensen proberen te vermijden en het is natuurlijk ook niet het meest gezellige gespreksonderwerp, maar wel ontzettend belangrijk. Sinds de corona periode, waarin mensen het ‘sterfelijke’ in begonnen te zien en verlies van dichtbij meemaakten, zien we bij Uitvaartcentrum Ubachs een groei in het aantal mensen dat nadenkt over wat ze nu eigenlijk willen en hoe zij hun eigen uitvaart voor zich zien.

 

Ook als je een verzekering of hypotheek gaat afsluiten komt dit onvermijdelijke onderwerp naar voren. In deze blog vertellen we wat meer over de oriëntatiefase van een uitvaart en geven we het woord aan Junior Ubachs. Junior maakte in 2006 zijn intrede in het familiebedrijf en hij heeft hier samengewerkt met drie generaties. Per 2023 is hij volledig zelfstandig ondernemer van Uitvaartcentrum Ubachs.

 

Verschillende fases van het oriëntatieproces Junior: “De uitvaartverzekering is de enige verzekering waarvan je weet dat je hem zeker zal nodig hebben. Een inboedel-, brand- of diefstalverzekering sluit je af voor áls het zou gebeuren, maar van een uitvaart weet je dat je deze nodig gaat hebben. Dan ga je er natuurlijk wel over nadenken.”

 

Nadenken over je uitvaart. Veel mensen willen er niet bij stilstaan. Dit komt niet omdat ze het niet willen, maar eigenlijk meer door onwetendheid. Zeker op jongere leeftijd denken mensen er niet zo lang over na en áls ze erover nadenken, ebben deze gedachtes vaak ook snel weer weg. Pas op latere leeftijd beginnen mensen bewust te worden van wat ze nu eigenlijk willen bij hun eigen uitvaart. Dit komt omdat ze zelf meer uitvaarten meekrijgen en hierdoor ook op ideeën worden gebracht.

 

Het is belangrijk om na te denken over jouw eigen uitvaart. Je hoeft niet ieder detail uit te denken, maar je kunt wel alles globaal op papier hebben. Er zijn in principe drie stappen in de oriëntatiefase van een uitvaart:

- Informatief/bevestigend. Hierbij is iemand vooral op zoek naar meer informatie en zit er verder geen druk achter. Dit gesprek vindt meestal laagdrempelig plaats met een huiselijke sfeer onder het genot van bijvoorbeeld een glas bier, wijn, etc.

- Stap twee is een uitvaartgesprek/aannamegesprek. Hierin wordt bijvoorbeeld een begroting gemaakt en wordt er dieper in details getreden. Dit kan vaak al erg confronterend zijn. Mensen hebben bijvoorbeeld al een stappenlijst gemaakt en nagedacht over bijvoorbeeld welke bloemen en welke kist ze willen.

- De laatste stap is het diep gedetailleerd bespreken van de dienst en het bespreken van speeches, muziek, foto’s, etc. Op dit moment treden wij van Ubachs Uitvaartcentrum als uitvaartleider op en gaan we echt met de persoon in kwestie om tafel.

 

Waar moet je rekening mee houden bij een uitvaart?
Aan elke wens groot of klein, ingetogen of uitgebreid, elke uitvaart brengt zijn eigen kostenplaatje mee. Junior: “We merken ook dat mensen vaak totaal geen idee hebben van wat een uitvaart kost. Sommigen vinden het ene te veel en het andere erg goedkoop. Het is natuurlijk echt een persoonlijke ervaring, iedereen heeft een heel ander beeld of verwachting van een uitvaart.” Toch is het belangrijk om hier niet té lang bij stil te staan, maar na te denken over bijvoorbeeld:

- Jouw wensen. Hoe wil je dat jouw uitvaart wordt bekostigd? Met eigen geld of met een verzekering?

- Toelaten van emotie. Zodra je hebt vastgesteld hoe de uitvaart wordt betaald, is het belangrijk om niet meer na te denken over het geld. Het is belangrijk om je emotie te laten gaan zonder te veel na te denken over financiën.

- Voorkom ruzie in familie. Door niks vooraf te regelen, kan er ruzie ontstaan. De ene wil het op een bepaalde manier regelen voor een dierbare, terwijl de andere dierbare het over een hele andere boeg wilt gooien. Van tevoren je uitvaart regelen zorgt voor ruimte én rust in een periode die al moeilijk genoeg is.

Uitvaart oriënteren, bespreken en vastleggen bij Uitvaartcentrum Ubachs
Iedereen gaat anders om met de oriëntatiefase van een uitvaart. De ene is heel zakelijk en wil puur weten wat de kosten zijn, terwijl de ander juist een extra woordje nodig heeft en alles stap voor stap wil doorlopen. “Wij laten iedereen in hun waarde en dit is ook typerend in de uitvaartzorg. Er zijn zo veel verschillen en dat maakt ons werk juist mooi.”

 

Wij ontzorgen op het gebied van uitvaarten en alles daaromheen. Bij ons draait het allemaal om de boodschap: Maak het bespreekbaar. Wij passen ons hierin volledig aan, aan de wens van de overledene/nabestaande en zorgen dat iedereen op één lijn zit. Junior: “Waar je aan de voorkant van het leven als je geboren wordt bijvoorbeeld kraamzorg hebt, zit Uitvaartcentrum Ubachs aan de achterkant van het leven: wij maken de cirkel rond aan het einde van het leven. Hierin zetten wij graag nét dat stapje extra omdat service bij ons hoog in het vaandel staat.”

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op. Wij zijn 24/7 bereikbaar.